Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Blogomról

Szeretném érteni magamat, a világot, és mindent ami e világon túli, érthetetlen. Keresem az élet titkait, félelmeim gyökerét, és az emberekben rejlő, mélyen eltemetett, ősi békét, szenvet, szeretetet. Edit

Kommentek

  • Zsigmond Zsalf: Kedves Tisza Kata! Szeretnék Öntől tanácsot kérni. Személyemben csupán egy egyszerű szerző vagyok... (2016.06.25. 13:35) Kata-pult ~ Tisza Kata blogja
  • DEdit: @Gary J.: Igen! Én is ... újra és újra. (2014.02.21. 05:42) Magyarnak lenni
  • Gary J.: Reményik Sándor verse elképesztő! Gondolatok,érzések hosszú sora melyek mélyen érintenek és elgond... (2014.01.04. 13:35) Magyarnak lenni
  • DEdit: @Intuitiv: Kedves vagy, de ha a közelemben van is olyan ember aki látja, az nem akar meggyógyítani... (2013.05.26. 23:38) Egyedül, sebekkel
  • Intuitiv: "Bárcsak látná valaki, hogy milyen lehetnék, ha szerethetnék úgy, a bántásoktól való félelem nélkü... (2013.05.25. 19:31) Egyedül, sebekkel
  • Utolsó 20

Furcsák vagyunk ...

2008.06.10. 11:50 :: DEdit

Egy kisfiú fekszik a kórházi ágyon. Alig lehet 10 éves. Nem tud lélegezni, már évek óta gépeken él. Nem tudja mi az, amiben nem lehet része sohasem. Nem tudja mi vár rá. Mégis vidám.

A kislány virágos kis ruhájában rohan az udvaron, arca virul, mosolygós. Örömmel szalad a kutyus után, játszik a labdájával. Még alig múlt el 3 éves. Vállból hiányoznak a karjai.

Kedves gyermek, kicsit szomorú tekintettel ül nyuszis pizsamában, mesekönyvvel a kezében a fehér, rácsos ágyon. Anyukája késik. Kis fején kendő. A göndör fürtjei kihulltak. Nagy kerek szemekkel nézi a többieket, akik anyukája már megérkezett. Majd mikor az övé is megjelenik az ajtóban, fülig érő szájjal pattan fel, és boldogan karol a nyakába.

Bár meg tudnám érteni, hogy miért kell szenvedniük. Bár tudnék nekik segíteni. Bár tudnám, hogy hogyan képesek mégis mosolyogni, nevetni, hogyan tudják szeretni az életet.

Azt hiszem az ember ösztönösen szereti az életet, ösztönösen tud alkalmazkodni az élet megpróbáltatásaihoz. Ők olyan picik, és olyan fiatalok még, de mégis akkora kihívással kell szembenézniük, olyan nagy mértékű akadállyal, feladattal kezdik. Sajnos lehet, hogy a kezdeteknél be is fejezik. Hol születik az erő, a kitartás, ami bennük van, és ami benned, és bennem is lakozik? Furcsák vagyunk mi, emberek. Akik megkapjuk az életet, hozzá kapjuk az erőt, a kitartást, a bátorságot, a reményt, a szeretet, az öröm képességét, a nevetését, és mégis van olyan közöttünk, aki nem tud, vagy nem akar vele semmit sem kezdeni.

Sajnálom a gyerekeket, akik élete a lehető legnehezebben kezdődik, de jobban sajnálom azokat, akik az életüket nem tudják kihasználni, akik nem érzik az erőt magukban az élethez, akikben a gyávaság, és az önsajnálat elnyomja az ösztönöket. Az ő életük az igazi szenvedés.

 

szerintünk: (1/5)
szerintetek: (4,7/5)

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tevelygeseim.blog.hu/api/trackback/id/tr83512753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alexxander · http://darksilence.blog.hu 2008.06.11. 17:03:07

"... és mégis van olyan közöttünk, aki nem tud, vagy nem akar vele semmit sem kezdeni."

eleinte akar...nagyon is...ez minden vagya, csak eppen nem tud. Elkesettnek erzi a dolgot, es e vilagon kivülällonak magat. Hiaba akarna bejutni, az kitaszitja öt(...) S egy jo idö utän mär csak azt vezi eszre, hogy immäron nem is erdekli öt ez a viläg, egyaltalan nem is akrja...s innetöl jön "nem akar vele kezdeni semmit" idoszaka.
Hosszu az ut ideäig, s legtöbbször läthatalan ... es igen: valoban, ez a könnyebb ut, melynek a vegen önigazolast nyerünk.

Gyavasag?? talan!
önsajnalat?? mindenkepp!!

Edit 2008.06.12. 08:56:05

Az nem kifejezés, hogy nem érdekel téged ez a világ. Te már falat húztál szögesdróttal a tetején a világ, és magad közé! Ha valaki kedvesen fordul feléd, ha érdeklődik irántad, azt már észre sem veszed, nem látod a fal túloldaláról! Nem tudom elképzelni sem, hogy mi lehet az, amitől valaki nem tudna az életével kezdeni valamit. Fizikai, vagy érzelmi akadálya van? Mitől, hogyan alakult ki ez az akadály?
Nem lehet, hogy nem veszed észre, ahhoz hogy szeressenek, hogy be tudj illeszkedni, hogy ne legyél kívülálló, neked kell tenni!
Hihetetlen energia, és érzelem gyűlik fel bennem a leveleidet olvasva. Legszívesebben megráználak tiszta erőmből, hogy helyre rázzam a fejedben a dolgokat, hogy belásd: tenned kell valamit, hogy a vágyaid teljesüljenek. Ha pedig erre azt mondod, hogy már mindent megtettél, akkor ... nem mondasz igazat! A minden a végtelen. Mindig van még egy, meg megint egy! A világ nem tud kitaszítani. A része vagy, még akkor is ha a holdon állsz és onnan integetsz!

VElizabeth 2008.06.26. 11:54:46

Kallódó és Edit!

Már régóta olvasom a blogot, a kommenteket és meg kell vallanom engem is mélyem érintenek a szavaitok. Mindkettőtöké. Úgy érzem én pont kettőtök között állok. Én is beleuntam már ebbe a világba, utálom azt ami történt/történik velem, de már megutáltam azt a keserű embert is, akivé váltam. Pont ez az amiért változni, változtatni akarok. Jobbat akarok, mint ami most van. Nehéz a szívem-lelkem, mert nehéz elindulni a változás útján, nehezen bízom meg magamban és a világban.. de én meg akarom próbálni. hátha tartogat még egy csepp boldogságot ez a lét számomra is, és legalább tudom - nem rajtam múlik! Aprókat lépek és hosszú idő lesz, talán nem is sikerül. Az is hosszú idő volt míg felismertem hol vagyok most. Egy valami biztos: senkin sem lehet segíteni, amíg ő maga nem akarja, nem látja értelmét, hogy tegyen valamit.
Üdv,

Edit 2008.06.26. 13:29:02

Sajnálom! Sajnálom, hogy ilyen lassan, és rosszul tudsz csak belekezdeni. Biztos meg van az oka, de azért én sajnálom.
A "talán nem is sikerül" kifejezést felejtsd el! Így nem lehet valamit elkezdeni. Bíznod kell magadban! Én bízok benned! Istenben nem hiszek, de benned igen! Hiszen te valódi, igazi vagy. Ha valaki sok fájdalmat és kudarcot élt meg, mégis mindig talpra állt, az nagyon erős. Erősebb Atlasznál, aki a vállán tartja az égboltot. Olyan erős, amilyennek az édesanyja megálmodta! Ezt hagyta örökül neked! Az álmait.

Alexxander · http://darksilence.blog.hu 2008.06.26. 16:31:16

Elizabeth! (igazän szep nev )

"utálom azt ami történt/történik velem, de már megutáltam azt a keserű embert is, akivé váltam. "

Ismerös a gondolat... en is igy voltam ezzel egy idöben, de azota mintha kezdenek megbekelni magammal. egyre inkäbb ragszkodom ehhez a keser-edes viläghoz, s räjövök lassan, hogy en nem is karok vältoz(tat)ni.
A homälyos gondolatokban elveszve valahogy jobb...

VElizabeth 2008.06.27. 10:36:51


Kallodó!

Hát ez az. A homályos gondolatok. Igazán egy mondat megragadott, amit egy szokásos helyszínelős sorozatban hallottam és ez volt az, ami az utolsó lökést meghozta: "Azon az úton már jártam, már tudom ott mi várna rám."
Amit leírtál az a bizonyíték, hogy ha te nem akarod, akkor nem lesz változás. Nekem nem volt erőm, szívem, bátorságom, vagy nem tudom minek nevezzem - elfogadni magam, olyannak, aki lettem. Egyszerűen nem tudtam.
A változáshoz pedig talán olyan rajtunk kívől álló dolgoknak kell történnie, amiket nem befolyásolunk. pl. egy ember megismerése és ezzel egy barátság kezdete, vagy akár egy film, ami megérint mint engem az Amerikai szépség.

és köszi, nekem is nagyon tetszik :)


Edit!

Köszönöm. Köszönöm, a szavaid, a bizalmat. Elkezdtem magamtól és nincs szándékomban meghátrálni. Sokat tudnék erről írni, majd a blogban azt hiszem. Könnyes lett a szemem.. mert arra már nem emlékszem, milyennek álmodtak. és talán még nem akarok anyámra emlékezni, majd ha eljött az ideje..
:)

Mindkettőtöknek szép napot!
Elizabeth

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.06.27. 13:39:05

"A változáshoz pedig talán olyan rajtunk kívől álló dolgoknak kell történnie, amiket nem befolyásolunk. pl. egy ember megismerése és ezzel egy barátság kezdete, vagy akár egy film, ami megérint"

tudod... koräbban volt egy zene ami megereintett, volt egy ember akit megismertem ... es ugy ereztem, hogy megvältoztam, hogy vältozni akarok. Szoval ismerös ez az ut - nagyon is - bär nem oda vezetett, ahovä gondoltam...

Egy olvasoja mär biztos lesz a blogodnak :)

Alexxander · http://darksilence.blog.hu 2008.06.27. 13:52:32

bocsänat!...az elözö is en lettem volna, csak elfelejtettem ätjelntkezni a nevvel:)

VElizabeth 2008.06.30. 11:05:49

Kallodó!

Hát úgy tűnik neked nem volt szerencséd akkor és ott, de még lehet. :)
és köszi kedves olvasó várlak..
Eliza
süti beállítások módosítása