Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Blogomról

Szeretném érteni magamat, a világot, és mindent ami e világon túli, érthetetlen. Keresem az élet titkait, félelmeim gyökerét, és az emberekben rejlő, mélyen eltemetett, ősi békét, szenvet, szeretetet. Edit

Kommentek

  • Zsigmond Zsalf: Kedves Tisza Kata! Szeretnék Öntől tanácsot kérni. Személyemben csupán egy egyszerű szerző vagyok... (2016.06.25. 13:35) Kata-pult ~ Tisza Kata blogja
  • DEdit: @Gary J.: Igen! Én is ... újra és újra. (2014.02.21. 05:42) Magyarnak lenni
  • Gary J.: Reményik Sándor verse elképesztő! Gondolatok,érzések hosszú sora melyek mélyen érintenek és elgond... (2014.01.04. 13:35) Magyarnak lenni
  • DEdit: @Intuitiv: Kedves vagy, de ha a közelemben van is olyan ember aki látja, az nem akar meggyógyítani... (2013.05.26. 23:38) Egyedül, sebekkel
  • Intuitiv: "Bárcsak látná valaki, hogy milyen lehetnék, ha szerethetnék úgy, a bántásoktól való félelem nélkü... (2013.05.25. 19:31) Egyedül, sebekkel
  • Utolsó 20

Elutasítás

2011.05.20. 22:35 :: DEdit

Itt a lehetőség előttem. Semmi mást nem kellene tennem, csak hívnom kellene a férfit, aki kedvel annyira, hogy jönne is. Pedig még nem is ismer, nem is látott soha. Csak azt ismeri, amit itt mutatok magamból. Egy kis szelete ez annak, ami vagyok. A hétköznapi lány, aki munkába jár, aki lenyírja itthon a füvet, aki éjszakáig ül a net előtt, aki szereti a csokifagyit, aki nehezen viseli az elvárásokat, az elképzelhetetlen számára.

Ezért én félek. Félek az elutasítástól. De ez nem olyan félelem, mint amilyet általában érzünk. Nem a magasságtól, a kutyáktól, az öregedéstől, a haláltól való rettegéshez hasonló. Ez egy lelki dolog, ami a tapasztalatok alapján alakult ki, és ami attól óv meg, hogy ismét elkövessünk hibákat, hogy újra kudarcokat éljünk át.

Félek attól, hogy elutasít, és attól, hogy el kell utasítanom. Félek a csalódástól, hiszen a távolság és a felszínes ismertség miatt még nagyobb a rizikó. Még az elsődleges szűrőn sem estünk át, azaz hogy tetszik-e számunkra a másik. A külsőségek fontosak. Aki azt mondja, hogy nem, az vagy látássérült, vagy bolond. Persze mindenkinek más tetszik, valaki a csupasz, más a szőrös mellkasért van oda.

Én nem ítélek hamar. Szinte mindig adok esélyt mindenkinek bizonyítani. Sohasem utasítok el semmit, amit egyáltalán nem ismerek. Viszont ha már megismertem, már reményt adtam neki, akkor hogyan mondom meg, hogy nem kell, hogy nem tetszik? Ez egy étel, egy zene, egy film esetében egyszerű. De egy ember esetében nehéz, irgalmatlanul nehéz. Én nem szeretek másokat bántani, nem okoz örömet.

szerintünk: (1/5)
szerintetek: (0/5)

6 komment

Címkék: ezt most írtam

A bejegyzés trackback címe:

https://tevelygeseim.blog.hu/api/trackback/id/tr162920262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Intuitiv 2011.05.21. 15:55:32

Hm, és honnan tudod, hogy csak azt ismeri belőled, amit mutatsz? Hátha jól ráérez a dolgokra?

Természetesen a külsőségek is fontosak, de pl. velem előfordult már olyan is, hogy sokkal szebbnek láttam valakit a külsejénél (a belsője miatt).

Amúgy nem jó elvárásokkal indítani egy ilyen dolgot és ezt jó ha másik fél is tudja, meséld el neki ;).

Most nem filózok tovább, paradicsomot ültetek :P

Sok sikert azzal a férfival.

DEdit 2011.05.22. 12:01:40

@Intuitiv: Vannak olyan dolgok, amikre nem lehet ráérezni. Nem lehet mindent kiismerni. Sok hibám van, hiszen nem lennék itt egyedül, ha nem lenne. Például nehezen mutatom ki az érzéseimet; nem szeretem ha egy felnőtt férfi nyavajog, gyerekes, lusta, és gyenge; nem szeretem azt, aki feladja, aki nem tud pozitív lenni, aki mindenben csak a rosszat veszi észre; nem szeretem ha valaki megsértődik, én nagyon ritkán szoktam csak; általában megmondom ha nem tetszik valami, de nem mindig tudom megfelelően becsomagolni; kárörvendő vagyok, viszont nem zavar, ha engem is kinevetnek; tudok csúnyán beszélni; fontos a szabadság és a bizalom, nem szeretem ha visszatartanak; nekem nem elég hogy csak anya és feleség legyek, az önmegvalósítás is lényeges; furcsa a humorom, általában bántó, mint vicces, van amikor csak én nevetek; van olyan amikor a véleményemet, bírálatomat viccnek tüntetem fel, persze én komolyan gondolom, de mégis mindenki azt hiszi, hogy ugratom. És még sorolhatnám, hogy mely tulajdonságok azok, amelyekkel eddig másoknak gondja volt.
Ezek így leírva nem tűnnek annyira riasztónak. De csak az tudja egy életen át elviselni e tulajdonságokat, aki vagy hasonlóan gondolkodik, vagy a jó tulajdonságaimért annyira oda van, hogy a rosszak sem okoznak neki gondot.

Általában ha szeretsz valakit, teljesen mindegy hogy hogyan néz ki, számodra ő a legcsodálatosabb.
Igen, nem jó elvárásokkal indítani, de mit tudsz tenni, irányítani ezt nem lehet. Elmondtam neki. Ugye?
Jó ültetést. Én sziklakertet csinálok.
Szép vasárnapot! Itt csodálatosan kisütött a nap, és a tegnap esti vihar után izgalmasak, üdítőek az illatok.

Intuitiv 2011.05.25. 17:47:06

reagáltam mailen, megkaptad?

DEdit 2011.05.26. 12:42:39

@Intuitiv: Oké! Megkaptam. Válaszoltam tegnap este az email címedre.

ezt a nicket nem használom 2011.05.30. 01:36:15

"csak hívnom kellene a férfit, aki (...) jönne is. (...) Félek (...) attól, hogy el kell utasítanom. (...) Viszont ha már megismertem, már reményt adtam neki, akkor hogyan mondom meg, hogy nem kell, hogy nem tetszik?"

Folytatólagos elutasítás az elutasítás elkerülésére. Végül is, így nyilván könnyebb. (és főleg nem bántó)
süti beállítások módosítása