Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Blogomról

Szeretném érteni magamat, a világot, és mindent ami e világon túli, érthetetlen. Keresem az élet titkait, félelmeim gyökerét, és az emberekben rejlő, mélyen eltemetett, ősi békét, szenvet, szeretetet. Edit

Kommentek

  • Zsigmond Zsalf: Kedves Tisza Kata! Szeretnék Öntől tanácsot kérni. Személyemben csupán egy egyszerű szerző vagyok... (2016.06.25. 13:35) Kata-pult ~ Tisza Kata blogja
  • DEdit: @Gary J.: Igen! Én is ... újra és újra. (2014.02.21. 05:42) Magyarnak lenni
  • Gary J.: Reményik Sándor verse elképesztő! Gondolatok,érzések hosszú sora melyek mélyen érintenek és elgond... (2014.01.04. 13:35) Magyarnak lenni
  • DEdit: @Intuitiv: Kedves vagy, de ha a közelemben van is olyan ember aki látja, az nem akar meggyógyítani... (2013.05.26. 23:38) Egyedül, sebekkel
  • Intuitiv: "Bárcsak látná valaki, hogy milyen lehetnék, ha szerethetnék úgy, a bántásoktól való félelem nélkü... (2013.05.25. 19:31) Egyedül, sebekkel
  • Utolsó 20

Isten?

2007.11.06. 11:19 :: DEdit

Remélném, hogy van Isten, de azt hiszem: nincs. Félek nincs. Miért nem lehet a hitet erőltetni? Kényszerítem magamat, de nem megy. Az életem így csupa félelem, és ebből adódó depresszív rettegés. Félek attól, hogy nem vár más, csak ez az élet a lehetőség, hogy a végtelen, és az örökre nem létezik. Hinni akarok valamiben! Hinni akarom, hogy van ezenediten túl még másik, más, még van, még több, még... De határaim nem engedhetik meg e reményt. Tudásom, egyéniségem, értelmem nem engedheti meg, hogy olyanban higgyek, amiről nincs bizonyítékom, bárminemű. Nem hihetem, hogy élnek még hétfejű sárkányok az Óperenciás tengeren is túl. Nem hihetek olyanban, amiről csak meséket hallottam!

Nehéz élni úgy az életet, hogy 10 körömmel ragaszkodsz hozzá, hogy a széltől is óvod, hogy mindent megtennél, hogy meghosszabbítsd, hiszen csak ez van, ez vár, ez volt. Elszúrtad? Mit csináltál? Elszúrtad? Mire pazarolod el? Nincs másik, nincs még!........... Keresném az örök élet titkát, de nálam sokkal nagyobb tudású emberek sem találták. Bár az is lehet, hogy az örök élet titka nem olyan dolog, amit mi felfoghatunk. Lehet, hogy itt van, ismerjük, csak nem tudjuk, hogy az.

Nem adom oda, nem adom a földnek a testem. Nem engedem el, nem engedem elillanni, semmivé válni a lelkemet. Küzdök, küzdeni akarok. Nem történhet olyan, hogy magamtól, saját döntésemtől vezérelve eleresszem e masszát, amitől én vagyok.

Tanulni fogok. Hinni tanulni, hogy könnyebb legyen. Hinni akarok, hogy az idő múlását bátran viseljem, és hogy halálomkor ne dideregjek a rettegéstől.

szerintünk: (1/5)
szerintetek: (0/5)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tevelygeseim.blog.hu/api/trackback/id/tr79220095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Intuitiv · http://agyszulemeny.blogspot.com/ 2007.12.13. 11:03:25

Nem csak neked vannak tévelygéseid ;) Írtad, hogy nem hihetsz olyan dologban, amiről nincs bizonyítékod. Szerintem csak olyanban hihetsz, amiről nincs bizonyítékod. Ugyanis amit bizonyítani lehet, az már nem hit kérdese. Amit bizonyítani lehet az tudás, ismeret. Viszont, ha nem előlegezed meg hittel a dolgokat, akkor nem is fogsz bizonyítékot keresni rá.

"e masszát, amitől én vagyok." - könnyen elereszthedet a masszát ami Tőled van és nem Te vagy tőle. ;)

Edit 2007.12.13. 13:36:28

Intuitiv!
Köszönöm a hozzászólásod. A megállapításod jó! Igazad van! Nem akarom hinni, hogy van Isten! Tudni akarom. Mivel hinni nem vagyok képes, hiszen folyton kételkedek, így szükségem van rá, hogy tudjam.
Annyira félek a haláltól, oly mértékben megrémít a tudat, hogy lesz idő, amikor már nem ölelhetem meg, akit szeretek, nem érzehetem a nap melegét, a virágok illatát, esetleg elveszik minden, ami én vagyok, majd elfelejtenek, hogy megőrülök belé. Kell a tudat, kell a bizonyíték, hogy van Isten, hogy van folytatás, mert enélkül nincs bennem elég bátorság.
A "massza": a test, és a lélek. Nem tőlem van, nem én alkottam. A "massza" kialakult. Nem én teremtettem. A dolgok, a hatások, az idő száma, mértéke végtelen (ahogy olvastam "valahol"), amelyektől aztán a massza én vagyok!

Intuitiv 2008.02.14. 09:40:19

Még olvasgattam az írásaidból, tetszenek.
Jellemző ránk, emberekre, hgy félünk a jövőtől. És az a részünk amelyik fél, az joggal fél, mert el is fog múlni. A legjobb, amit tehetünk, hogy MOST ölelünk, most érezzük a nap melegét, a virágok illatát. Csak ez a pillantunk van, a most. A többi csak agyszülemény :). És ha ezt a pillantot is aggódással töltjük, akkor ez a pillanat se marad meg nekünk. Amúgy én sejtem, hogy van valami azon a masszán túl is, ami Én vagyok. Ez csak sejtés, és ha kutatni akarom, akkor nem jutok sehova... Érzem, hogy van valami ami magába foglalja azt a kis porszemet, amivel most azonosítom magam. Felfedezni "Istent" akarattal olyan, mint erővel kibontani a bimbóból a virágot. Ha te bontod ki, akkor tönkreteheted. De ha hagyod kibontakozni, akkor csodálhatod :)
Amúgy ezt magamnak is mondom, mert én sem tudok megszabadulni az akarattól.
süti beállítások módosítása