Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Blogomról

Szeretném érteni magamat, a világot, és mindent ami e világon túli, érthetetlen. Keresem az élet titkait, félelmeim gyökerét, és az emberekben rejlő, mélyen eltemetett, ősi békét, szenvet, szeretetet. Edit

Kommentek

  • Zsigmond Zsalf: Kedves Tisza Kata! Szeretnék Öntől tanácsot kérni. Személyemben csupán egy egyszerű szerző vagyok... (2016.06.25. 13:35) Kata-pult ~ Tisza Kata blogja
  • DEdit: @Gary J.: Igen! Én is ... újra és újra. (2014.02.21. 05:42) Magyarnak lenni
  • Gary J.: Reményik Sándor verse elképesztő! Gondolatok,érzések hosszú sora melyek mélyen érintenek és elgond... (2014.01.04. 13:35) Magyarnak lenni
  • DEdit: @Intuitiv: Kedves vagy, de ha a közelemben van is olyan ember aki látja, az nem akar meggyógyítani... (2013.05.26. 23:38) Egyedül, sebekkel
  • Intuitiv: "Bárcsak látná valaki, hogy milyen lehetnék, ha szerethetnék úgy, a bántásoktól való félelem nélkü... (2013.05.25. 19:31) Egyedül, sebekkel
  • Utolsó 20

A "szőke herceget" csak a nők találták ki?

2008.08.12. 07:47 :: DEdit

 

A nő vár arra, hogy a "szőke herceg" jöjjön és megmentse, meghódítsa, szeresse. De a herceg sokszor késik, vagy elmarad, nem jön. A herceget csak a nők találták ki?

Az emberek gyakran fantáziálnak olyanról, ami nem is létezik, ami csak képzeletük szüleménye. Több millió ember ül be a moziba megnézni a Jedi lovagokról, tündékről, sárkányokról szóló történeteket, mert érdekesek, mert csodálatosak, mert nem szab határt nekik a valóság. Sokan vágyakoznak a Csillagrombolóra, Középföldére, vagy a Mátrixba, szeretnének Luke Skywalker, Legolas, Eragon, vagy Neo lenni. Ezek a történetek, helyek, személyek nem valóságosak, gazdag fantáziával megáldott emberek találták ki őket. Csak úgy kipattant a fejükből.

Ez lehet a herceggel is. Amióta elődeink kitalálták nekünk Mr. Darcyt, Heathcliff-et, Corelli kapitányt, William Wallace-t, és még sorolhatnám, azóta mi arra várunk, hogy az életben, a valóságban találkozunk a mi Mr. Darcynkkal. Szeretnénk Elizabeth Bennet, Catherine Linton, Pelagia, Isabelle hercegnő lenni. Van akinek sikerül, van akinek nem. Nem lehet, hogy valójában a herceg egyátalán nem létezik, az elménk alkotta meg őt tökéletesre, olyanra amilyen nincs is? A valóságban a hercegek nem tudnak gondolatot olvasni, csillagot lehozni az égről, és mi ezt tudjuk, mégis várunk rá. Nem adjuk fel.

Aztán annyira belemerülünk, hogy észre sem vesszük, hogy a valóságos hercegek is várnak a csodálatos, gyönyörű, odaadó hercegnőre, de valahogy nekik sem sikerül megtalálni. Mindenki hajszolja a tökéletest, pedig a tökéletes nem az igazi. Az igazi az, aki itt létezik veled, téged akar, te is akarod őt, és ért, és érted. Ne várd a herceget, keresd meg azt, aki a legjobban hasonlít rá! A herceg, melyet álmainkban elképzeltünk, nem válhat valósággá, mert olyan tulajdonságokat adtunk neki, amilyenekkel halandó, létező ember nem rendelkezik. Ha megtaláljuk egy igazi, hús-vér emberben a boldogságot, a szeretetet, a megértést, a törődést, a jövőt, akkor ne várjuk a herceget tovább, mert a herceg ő. A herceg ő! Ő......?

 

szerintünk: (1/5)
szerintetek: (5/5)

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tevelygeseim.blog.hu/api/trackback/id/tr80611789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alexxander · http://darksilence.blog.hu 2008.08.12. 15:45:46

"Mindenki hajszolja a tökéletest, pedig a tökéletes nem az igazi."

ez a mondat viszont nagyon is igaz :|

Intuitiv · http://agyszulemeny.blogspot.com/ 2008.08.12. 20:34:31

Nekem is van egy hercegnőm, aki csak az ideák világában létezik. Tényleg nincs hozzá hasonló földi lény :).

Amúgy nekem elég lenne ez is: "Az igazi az, aki itt létezik veled, téged akar, te is akarod őt, és ért, és érted."

:D

Edit 2008.08.13. 08:10:09

Legyen bár férfi, vagy nő valaki, van egy ideálja, egy "IGAZI"-ja fejben. De én ha belegondolok, csak arra tudok gondolni, hogy ha az enyém létezne, egészen úgy gondolkodna mint én, megtenne mindent, amit az én önző agyam ki bírna találni, és talán úgy nézne ki mint Mel Gibson, Dwayne Johnson, Colin First, Cristiano Ronaldo, Paul Newman összegyúrva. Eredmény: nevetséges!!!!!!!!
Mindenki az igazit várja. Az igazit? Tényleg azt hiszik az emberek, hogy valaki nekik lett teremtve? Ezzel is csak álltatják magukat. Az élet nem ennyire bonyolult. A baj az, hogy nem tudunk megelégedni a lehetőségeinkkel. Sajnos. Hajszoljuk a boldogságot, és közben mi rontjuk el magunknak!

Intuitiv · http://agyszulemeny.blogspot.com/ 2008.08.13. 14:56:35

Talán a tv festett nekünk szép képet az ideális párról és azzal akárki nem veheti fel a versenyt. A legtöbb ember nem lát túl az anyagon és egy eszközt keres magának, aki boldogságot ad neki. Szerintem addig nem lesz ez rendben, amíg mástól kolduljuk a boldogságot és nem magunkban fedezzük fel azt.

sohaország 2008.08.14. 11:00:11

Tudjátok, én egyszer megtaláltam az álmomat, egy igazi angyalt. Biztosan a vágyaimat is beleképzeltem, de volt igazi glóriája és repülni is tudott...
Ilyen csak egyszer esik meg az emberrel életében. Vagy egyszer sem.
Én is megelégedtem a kevesebbel, mert nem hittem benne. És aztán jött Ő.
Végül elveszítettem, amikor már az enyém volt. Beleroppantam.
Hány szíve van az embernek?

Alexxander · http://darksilence.blog.hu 2008.08.14. 11:29:43

Nekem is van egy hercegnöm - az almaimban, a sajat kepzeletbeli vilagomban, ahol elbujhatok. Hosszu, fekete haju, feherruhas gyönyörüszep hercegnö, aki estenkent csakis nekem enekelt (...) Mostanaban sajnos mar nem, elüldöztem. Elüldöztem, mert nem tudtam megfogni, mert csak illuzio volt, s ezt nem tudtam elviselni. Most viszont ujra szüksegem lenne ra, a tulelesre ... de nem talalom :|

Szamomra ö nem az "igazit" jelkepezi... hanem "csak" az ideaimat, amiket - ugy tünik - lassan vegleg elveszitek.

Edit 2008.08.14. 11:42:28

Nem kellennek ideák!
Emberek, hús vér emberek kellennek, akik szeretnek minket, valahogy, bárhogy! Van aki odavan a mosolyodért, valaki a humorodat értékeli, másnak a ajkad íve tetszett meg, valaki imád veled beszélgetni, van olyan, aki meg akar menteni, és van olyan, aki azt szereti, ahogy rá nézel. Ők mind szeretnek, valahogy, valamiért, és őket csak akkor veszíted el, ha bántod őket. Aki igazán szeret, azt akkor sem veszíted el, mert a szívében őriz, és vár rád!
Őket kell megkeresned, és megtartanod. Ha azt mondod, hogy nem tudsz olyan embert mondani, akire illik a te esetedben a fenti leírás, akkor biztosan látássérült vagy. Kezdj el tapogatózni!!!!

sohaország 2008.08.14. 12:57:27

Az én esetemben ez valóság volt.
Egyébként meg az ideák csak akkor károsak, ha nem tudjuk, hol a helyük a valóságunkban.
Mesékre, álmokra szükség van, megszínesítik a hétköznapokat - és a személyiséget.
Szerintem.

kallódó 2008.08.14. 14:25:45

szerintem is szükseg van almokra... csak vigyazni kell, hogy ne mosodjanak össze a valodi vilaggal, mert abbol csak csalodas lesz.

sohaország 2008.08.14. 16:04:51

Edit, ahogy olvasom cikkeidet és kommentjeidet, egyre ellentmondásosabb kép rajzolódik ki bennem rólad.
Az írásaidban repülsz, szárnyalnak gondolataid, érzelmeid (igaz, néha gyilkolnak is), a kommentjeid viszont kőkeményen realisták, néhol kifejezetten kegyetlenek, ellentmondást nem tűrőek.
Melyik a valódi éned? Vagy mindkettő?
Érdekes személyiség lehetsz. :-)

Edit 2008.08.14. 16:15:21

Nem vagyok ellentmondásos, csak nem érted, hogy mit akarok mondani!
Az álmokra szükség van, kellenek! Én is képzelgek sokmindenről. Viszont az ideákra a valóságban nincs szükség, "igazi" keresésére pazarolni az időt, a drága időt fölösleges! Túl értékeljük ezeket a dolgokat, és ez ellopja az életünket. A szőke herceg csak a fantáziákban létezik, pontosabban: legalább a fantáziánkban létezik, de nem élhetünk úgy, hogy rá várunk, mert a valóságban nem fog sohasem alakot ölteni, hiszen olyan tulajdonságokkal ruházzuk fel, amilyen nem is lehetséges a valódi világban! Ezért kell megértenünk, hogy az "igazi" az itt van velünk, minden nap találkozunk vele, csak nem hasonlít az elképzelt ideához, és már észre sem vesszük! Még így sem világos teljesen, és most lehet, hogy még jobban összekevertem, de majd még próbálom kifejteni, ha szükséges! Átgondolom!

Edit 2008.08.14. 16:19:24

Érdekes személyiség vagyok, de nem reklámozom annál jobban, mint amit ezen a blogon olvashatsz!
Amúgy igazi hangulat ember vagyok, rosszabb, mint az időjárás. Egy mondat, egy szó, egy momentum elég a fordulatra. Eufóriából a letargiába! Viszont imádom az életet, az életemet (amit egy csodás ajándéknak tulajdonítok), és ezen semmi nem változtathat!

sohaország · http://sohaorszag.blog.hu/ 2008.08.14. 17:15:41

Az ellentmodásost nem erre a cikkre, hanem általában rád értettem, de hívjuk inkább színeknek, úgy szebb. :-)
Egyébként én tudod mit gondolok mostanában? Hogy nincsenek szabályok. Fiatalabb koromban én is úgy gondoltam, hogy a párválasztásban is kompromisszumot kell kötni, mint mindenben. És feleségül vettem valakit, aki teljesen megfelelt az általad leírtaknak. Aztán az élet, a nagy mókamester megmutatta, hogy igenis van szőke hercegnő, és a csúf béka szerelme még viszonzásra is találhat...micsoda tragikomédia...

picipata 2008.08.15. 17:17:58

Szia!
Szerintem mindenkinek meg van a másik fele. És nem szabad megelégedni kevesebbel. De ha megtaláltad, akkor vigyázni kell rá. Sok kapcsolat azért romlik el, mert nem ápoljuk, és egyszerübb azt mondani, hogy ez nem az Igazi volt. Várjuk azt aki lehozza a csillagot az égből nekünk? És cserébe mi mit teszünk? Legalább ugyanennyit.... Van szőke herceg (nekem legalábbis van:))/, de hétköznapok is, problémákkal. És a legvarázslatosabb herceg se tud egyedül küzdeni.
Abban egyetértek veled, hogy nem ideák, és álmok kellenek, hanem hús-vér emberek.
Kallódó, ne álmokat keress, hanem beszélges az emberekkel, bárhol bármikor, és mosolyogj.
Bárhol, bármikor rád mosolyoghat Ő.
Neked is van Hercegnőd!:)))

Intuitiv · http://agyszulemeny.blogspot.com/ 2008.08.15. 20:07:19

És még nekem is van? :) Bárcsak igazad lenne :P

A'csé 2009.08.25. 16:48:01

Sziasztok!
Húú. Egészen sok mindent leírtatok már.
Szerény tapasztalatom, hogy engem megtalált a "szőke herceg". Megtalált de nagyon. Nem kerestem, nem vágytam, mégis elém lépet, bizonyított, s én megtalálva vagyon.. az én nagy bajom, hogy nem akarom... Mégis hálás vagyok, s köszönöm, de nem tudom.A közvélemény; hülye lennék nem megtartani, így hát hagyom. De félreértés ne essék, nem vagyok hálátlan, csak bizonytalan, tényleg elém? én? most? hogyan? ; hát ez van...

DEdit 2009.08.26. 22:13:51

Szia A'csé!
Nem könnyű. Mai fejjel azt érzem, talán nem is tudjuk mit akarunk igazán. Talán csak azt a bizsergést az elején, talán egy életre szóló szövetséget, vagy tüzes, heves testi kapcsolatot? Most már én is úgy gondolom, hogy ugyan nem kell feláldozni mindent, az éveket, de nem szabad egy középszerűbe sem beletörődni. Igenis törekedni kell valami csodálatosra, valamire ami kellő boldogágot nyújt ahhoz, hogy ne érezzük elvesztegetettnek az itt töltött időt.
Ha megvan a szőke herceg és mégsem stimmelnek az érzések benned? Ez jó kérdés. Talán van valaki a látogatóim közül, aki tud erre valami okosat mondani. Én pillanatnyilag nem érzem erre alkalmasnak magam.
Azért írhatnál egy kicsit többet erről a fura helyzetről.
süti beállítások módosítása